Tur til Los Verandas

Det ble en tidlig sommer i år, den kom i mai. Så det er bare å krysse fingrene for noen fortsatt fine og varme dager.

I mai hadde jeg i grunnen nok med å rydde bort vintertøy og finne fram norske flagg. Det ble ikke så mange sommerforberedelser. Men endelig, nå er det sommer på verandaen her. Nå gjelder det bare å smøre seg med tålmodighet og vente på godværsdagene.

Det er rent magisk å sitte på altanen med en kaffekopp i morgengryet og høre på fuglene som kvitrer og kurrer i skogen ved siden av.

Et år startet duejakta klokka 7 om morgenen i skogen ved siden av….det var ikke så magisk.

Jeg ante fred og ingen faren, jeg ante iallefall ikke noe om duejakta….

Inne i huset er det mest vintage og ekte planter, på verandaen er det retro og fake så det holder. Jeg har kjøpt så mange flotte planter opp igjennom, men jeg får ikke noe til å trives under tak på verandaen. Så det har jeg gitt opp, heldigvis finnes plastic fantastic 🙂

Noe fra Rusta, noe fra gjenbruk og en del fra Temu.

Veggskilt og dekorasjoner er fra Temu og gjenbruk.

Jeg er glad i 70tallet, nostalgiker som jeg er, og følte for å reflektere dette på veradaveggen.

Hjemme hos oss er det avslappet atmosfære, jeg er allergisk mot stress. Omtrentlig bokstavelig talt. Jeg får massevis av unødvendige vondter i kroppen om det blir for mye stress og kaos i perioder.

Og jeg henger fortsatt igjen i den tiden hvor det ikke var nødvendig å avtale audiens før besøk, så her er alle hjertelig velkomne både med og uten telefonavtale først.

Kaffe har vi alltid, og har besøket ekstra flaks, så har vi kanskje en kakebit eller noe attåt. Så kan vi prate om løst og fast, eller bare sitte i fred og ro og høre på fuglene…de har mye å prate om for tiden.

Jeg er et sommermenneske, som setter pris på både vår og høst….vinteren derimot er kun vakker når nysnøen drysser utafor ruta på julekvelden…

Jeg håper drømmefangeren klarer å fange en liten drømmesommer til meg.

Neste prosjekt blir å finne fram hengekøya, for den er også digg å avstresse hverdagen i 🙂

2 kommentarer
    1. Rekker nok noen kvelder til her før sommeren er over. 🙂 Da er det snart Juuuuul.. Noe jeg også ser frem til! 🙂

      1. Håper det blir mange fine kvelder på Los Verandas før det blir for kaldt, og kanskje litt frokostkaffe innimellom også 🙂 Til jul får vi pynte litt anderledes 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg